Viikkotunnit

Ohessa on kesän 2019 viikkotuntiemme lukujärjestys ja tuntikuvaukset. Kesäkausi alkaa Ma 3.6. Ohjaajien lomien aikana osa tunneista saattaa olla peruttu. Ajantasalla olevan ohjelman näet varauskalenterista aina neljä viikkoa eteenpäin. Syyskausi alkaa Ma 12.8, jonka ohjelma julkaistaan kesäkuun loppuun mennessä.

Maanantai:

Klo 9.00 Air Basic 60min (Jonna)

Klo 17.45 Kehonhuolto 60min (Jonna) (alk.10.6)

Klo 19.20 Air Flow 70min (Jonna)

Tiistai:

Klo 17.45 Yin & Yang 85min (Jonna)

Klo 19.30 Air Smooth 75min (Jonna)

Keskiviikko:

Klo 7.00 Aamu Flow Jooga 60min (Jonna) (3.7 asti)

Klo 18.15 Les Mills Sh´Bam 45 (Kirsi)

Klo 19.20 Air Basic 70 (Kirsi)

Torstai:

Klo 18.00 Barre 60min (Jonna)

Klo 19.30 Yin Stress Less 75min (Jonna)

Perjantai:

Klo 7.00 Air Smooth 60min (Jonna) (5.7 asti)

Klo 18.00 Les Mills Sh`Bam (Kirsi

Lauantai:

Klo 10.00 Cardio Jooga 60min (Kirsi) (4.7 asti)

Klo 11.20 Air Smooth 70min (Kirsi) (4.7 asti)

Sunnuntai:

Klo 17.30 Air Basic 70min (Jonna)

Klo 19.00 Barre 60min (Jonna)



Air Jooga

Katosta roikkuva, vyötärön korkeudella oleva silkkiliina jakaa kehon painoa, tukee ja auttaa ohjaamaan painovoimaa haluamaamme kehonosaan. Tämän vuoksi pääsemme tekemään haastaviakin asentoja turvallisesti (mm. käsilläseisonta).

Ilmajooga huoltaa ja vahvistaa kehoa ainutlaatuisella tavalla ja on erinomainen apuväline mm. lieviin selkävaivoihin. Lisäksi ilmajoogalla voi parantaa ryhtiä, tasapainoa ja kehontuntemusta, sekä lisätä ylävartalon puristusvoimaa. Pää alaspäin tehtävät riipunnat ovat monien mielestä ilmajoogan suola. Ilmajooga on saanut vaikutteita ilma-akrobatiasta ja siksi on myös todella hauskaa ja antaa näin perinteiselle harjoittelulle uutta pilkettä.

Ensi kertaa ilmajoogaan tutustuvalle suosittelemme Air Smooth tai Air Basic tunteja. Volare järjestää myös säännöllisesti Air joogan alkeet Workshoppeja, joista saat hyvän alun tähän ihastuttavaan lajiin. Tule, koe ja ihastu!


Tuntikuvaukset:

Air Basic

Air Basic tunnin harjoitukset lisäävät kehon liikkuvuutta ja venyvyyttä ja sisältävät aina fyysisemmän osion vahvistamaan kehoa, kuten käsien, selän ja keskivartalon voimaa. Harjoituksen kesto 70min

Air Flow

Air Flow tunti on asanoiltaan astetta haastavampi ja fyysisempi kuin Air Basic, sekä sisältää myös akrobaattisempaa vivahdetta ja sopii näin jo perusriipunnat omaavalle ilmajoogille, joka haluaa enemmän haastetta harjoitukseensa. Harjoituksen kesto 70min.

Air Smooth

Air Smooth -tunnilla keskitytään enemmän liikkuvuutta ja venyvyyttä lisääviin liikkeisiin. Tunti rytmiltään rauhallinen ja myös pidemmän loppurentoutumisen vuoksi erinomainen palauttamaan kehoa ja mieltä. Sopii hyvin myös ensikertaa lajia kokeilevalle. Harjoituksen kesto 60 tai 70min.

Yin Stress Less

Yin Jooga on joogasuuntaus, joka on saavuttanut suuren suosioin nykymaailman kiireisessä elämänrytmissä. Yin jooga on rauhallista, pääosin ilman lihasvoimaa tehtävää joogaa, jossa avataan erityisesti runsaasti sidekudosta sisältäviä alueita, kuten lantioita ja alaselkää.

Yin Stress Less tunnilla kaikki liikkeet tehdään lattian tasalla, pääosin makuultaan, jolloin stressi tasoa laskeva hermosto saa mahdollisuuden aktivoitua. Liikkeiden tueksi asetellaan apuvälineitä, kuten joogatiiliä, bolstereita tai huopia, jotta liikkeen voi tehdä mahdollisimman vapaana lihasjännityksistä, mutta kuitenkin sopivaa venytystä asennossa aistien. Näin irtipäästäminen niin kehon kuin mielenkin osalta helpottuu. Rauhallinen ja syvä hengitys sekä miellyttävä infrapunalämpö tyynnyttävät hermostoa ja edesauttavat käynnistämään kehon palautumismekanismeja. Lempeiden restoratiivisten (palauttavien) asentojen ensisijainen tavoite on saada harjoittaja rentoutumaan. Harjoituksen kesto 75min.

Pilates

Pilates on kehonhallintatekniikka, joka vahvistaa syviä vatsalihaksia ja keskivartaloa tehokkaasti, kohentaa ja ylläpitää ryhtiä sekä huoltaa selkää. Tunnilla opitaan käyttämään kehon niveliä ja lihaksia tasapuolisesti, jolloin liian aktiiviset lihakset rentoutuvat ja keskivartalon lihakset yhdessä ryhtiä tukevien lihasten kanssa vahvistuvat. Pilates sopii kaikenikäisille ja- kuntoisille liikkujille, niin liikuntaharrastusta aloittaville kuin aktiiviurheilijoillekin. Pilateksen tavoite on mahdollisimman tasapainoinen, vahva ja kestävä keho ja mieli. Harjoituksen kesto 60min.

Aamuflow

Aamujooga herättää niin kehon kuin mielen tulevaan päivään. Harjoitus sisältää kehoa avaavia, sekä lempeästi lihaksia vahvistavia liikkeitä ja sarjoja, nostaen sopivasti energiatasoja päivään. Harjoitus päätetään venytyksiin ja rentoutumiseen. Harjoitus sopii hyvin myös vasta joogaan tutustuvalle harjoittajalle. Harjoituksen kesto 60min.

Yin & Yang jooga

Harjoitus aloitetaan dynaamisella kehoon lämpöä tuovalla Yang- osuudella yhdistäen hengityksellä erityisesti kehoa vahvistavia ja tasapainoa lisääviä liikkeitä. Tämän jälkeen siirrymme viilentävään ja hermostoa rauhoittavaan Yin- osuuteen antaen kehon palautua harjoituksesta lempeillä pitkäkestoisemmilla avauksilla ja venytyksillä. Harjoitus sopii myös vasta joogaan tutustuvalle harjoittajalle. Harjoituksen kesto 80min.

Cardio Jooga

Cardio Jooga on oman kehon painolla tehtävä tehokas harjoitus, joka kehittää voimaa, liikkuvuutta ja kehonhallintaa, sekä vahvistaa myös hapenkuljetuselimistöä.
Tunti koostuu alkulämmittelystä ja sykettä nostattavasta liikesarjasta. Harjoitus päätetään palauttaviin venyttelyihin ja loppurentoutumiseen. Tällä harjoituksella voit kohottaa jooga kuntoasi, mutta sopii hyvin myös harjoitukseksi ilman jooga taustaa olevalle. Harjoituksen kesto 60min


Barre

Barre harjoituksen liikkeet ovat yksinkertaisia ja tehokkaita. Tunnin liikkeet tulevat osittain balettimaailmasta, mutta ne on muokattu kuntoilijalle sopiviksi. Harjoitus vahvistaa erityisesti pakaroita, jalkoja ja keskivartalon lihaksia. Liikkeet tehdään rytmikkään musiikin tahdissa hyödyntäen ns. Barrea eli balettitankoa. Harjoitteita tehdään myös lattialla, sekä toisinaan käytetään pienvälineitä. Harjoitus päätetään palauttaviin venyttelyihin ja loppurentoutumiseen. Hauska ja energinen tunti, sopii kaikille! Kesto 60min.

Les Mills Sh`Bam

Vauhdikas ja rento 45min tanssillinen tunti. Tunti koostuu 12 erityylisestä kappaleesta ja kehittää hauskalla tavalla kuntoasi ja koordinaatiotasi. Tunti sopii kaikille tanssista kiinnostuneille. Tule kokemaan tanssin ilo!

Kehonhuolto

Kehonhuolto tunti pitää sisällään kokonaisvaltaisesti kehoa huoltavia liikkeitä ja asentoja. Käytämme teemasta riippuen monipuolisesti välineitä kuten bolstereita, tiiliä, air joogan liinoja, rullia ja palloja. Sisältää myös loppurentoutumisen. Tämä harjoitus sopii kaikille. Kesto 75min