Jooga

Yin Stress Less Jooga

Yin Jooga on joogasuuntaus, joka on saavuttanut suuren suosioin nykymaailman kiireisessä elämänrytmissä. Yin jooga on rauhallista, pääosin ilman lihasvoimaa tehtävää joogaa, jossa avataan erityisesti runsaasti sidekudosta sisältäviä alueita, kuten lantioita ja alaselkää.

Yin Stress Less tunnilla kaikki liikkeet tehdään lattian tasalla, pääosin makuultaan, jolloin stressi tasoa laskeva hermosto saa mahdollisuuden aktivoitua. Liikkeiden tueksi asetellaan apuvälineitä, kuten joogatiiliä, bolstereita tai huopia, jotta liikkeen voi tehdä mahdollisimman vapaana lihasjännityksistä, mutta kuitenkin sopivaa venytystä asennossa aistien. Lempeiden restoratiivisten (palauttavien) asentojen ensisijainen tavoite on saada harjoittaja rentoutumaan. Harjoituksen kesto 75 min.

Yin Flow Jooga

Yin Flow jooga aloitetaan lyhyellä keskittymisharjoituksella, jonka jälkeen edetään sulavasti Yin joogan asanoista toiseen. Tässä 60min harjoituksessa viivymme asanoissa pääosin hieman lyhyemmän ajan (n.2-4 min.) kuin "perinteisessä" yin joogassamme, joten ehdimme käydä monipuolisesti kehon eri osia läpi. Tämä harjoitus on erinomainen tapa nollata päivän tapahtumat, avata kehon ja mielen kireydet ja saavuttaa tasapainoinen olo.


Yin & Yang jooga

Harjoitus aloitetaan dynaamisella kehoon lämpöä tuovalla Yang- osuudella yhdistäen hengityksellä erityisesti kehoa vahvistavia ja tasapainoa lisääviä liikkeitä. Tämän jälkeen siirrymme viilentävään ja hermostoa rauhoittavaan Yin- osuuteen antaen kehon palautua harjoituksesta lempeillä pitkäkestoisemmilla avauksilla ja venytyksillä. Harjoitus sopii myös vasta joogaan tutustuvalle harjoittajalle. Harjoituksen kesto 85 min.

Flow Jooga

Harjoitus sisältää kehoa avaavia, sekä lempeästi lihaksia vahvistavia liikkeitä ja sarjoja, jotka tehdään rauhallisesti ja virtaavasti hengityksen tahdissa. Harjoitus päätetään venytyksiin ja rentoutumiseen. Tämä harjoitus sopii hyvin myös vasta joogaan tutustuvalle harjoittajalle. Kesto 60min.

Aamuflow

Aamujooga herättää niin kehon kuin mielen tulevaan päivään. Harjoitus sisältää kehoa avaavia, sekä lempeästi lihaksia vahvistavia liikkeitä ja sarjoja, nostaen sopivasti energiatasoja päivään. Harjoitus päätetään venytyksiin ja rentoutumiseen. Harjoitus sopii hyvin myös vasta joogaan tutustuvalle harjoittajalle. Harjoituksen kesto 60 min.


Cardio Jooga

Cardio Jooga on oman kehon painolla tehtävä tehokas harjoitus, joka kehittää voimaa, liikkuvuutta ja kehonhallintaa, sekä vahvistaa myös hapenkuljetuselimistöä.
Tunti koostuu alkulämmittelystä ja sykettä nostattavasta liikesarjasta. Harjoitus päätetään palauttaviin venyttelyihin ja loppurentoutumiseen. Tällä harjoituksella voit kohottaa jooga kuntoasi, mutta sopii hyvin myös harjoitukseksi ilman jooga taustaa olevalle. Harjoituksen kesto 60 min.